اگر مانده بودي(اميد)

راز

secret

اميد سلطاني

اسم كامل : امید موگويي چشمه سلطانی

متولد 6 مرداده 1345.

متولد تهران است. اصلیت خانوادگیش بختیاری است(چشمه سلطان – لرستان – ازنا) و بزرگ شده خیابان نواب تهران. امید دارای 4 خواهر و برادر هستش . پدر امید حاج حسین نام دارد که ایشان در قید حیات نیستند . پدر ايشان سال 138۵از دنيا رفتند.. از بچگی، بخاطر اعتقادات پدر مرحومش، خواندن قرآن و اذان را هم یاد میگیرد، با صوت و به خوبی این ۲ هنر مذهبی را یاد و اجرا میکرده. هنگامی که امید فهمید صدا دارد 9 سال بیشتر نداشت . از هنر هاي ديگر اميد ميتوان به نقاشي او اشاره كرد امید در اين امر مهارت بسیار خاصی داردامید از بچگی خطاطی و نقاشی را هم یاد میگیرد و حتی در دوران راهنمایی تدریس هم میکرده این ۲ هنر گرانبها را.
همین طور بخاطر داشتن خط خوب، پارچه نویسی هم میکرده. از خواننده ای مورد علاقه امید میتوان به . داریوش . ابی . معین اشاره کرد . ولی از کودکی امید علاقه خاصی به صدای مازیار داشت
امید از بچگی علاقه زیادی به صدای مرحوم مازیار و مرحوم بنان داشته و سعی میکرده به نوع خواندن آنها هم توجه کنه و حتی این افتخار را داشته تا از تعلیمات مرحوم استاد بنان استفاده کنه، در زمان پیری استاد بنان نزد استاد بنان بره و بسیار بیاموز . اما امید در 18 سالگی به جبه های جنگ رفت تا از وطن مادری خود دفاع کند همچنين گفته ميشود ايشان جانباز نيز هست.
امید میگفت سالها پیش که روی یه تابلویی کار میکردم، درویشی منو صدا زد ، ودر اونجا حرفهای عجیبی به من زد . درویش به امید گفته بود تو در اینده فرد بسیار مشهوری خواهی شد . و میلینوها نفر برای تو دست میزنند . بر سر تو تاج میگذارند و حتی خود درویش چهره همسر امید رو برای او ترسیم مي كند .
همان طور که خود درویش چهره واقعی همسر امید رو برای او ترسیم کرده بود ، امید این بار چهره واقعی همسر خود را از نزدیک دید بله قصه عشق امید و ارزو به گفته خیلی ها قصه عشق لیلی و مجنون هستش . همان طور که امید در کارت عروسی خود نوشته بود . امید به ارزوی خود رسید.

بعد از آن امید وارد ترکیه شد و فقط با 25000 هزار تومان پول روز های سختی درانتظار داشت . خانه ای که امید در ان زندگی میکرد به گفته خودش فقط 10 روز مشغول پاک کردن آن خانه بود .
در ترکیه امید به دنبال ادامه تحصیل رفت اما به گفته خودش ، درس خواندن ديگر جواب گوي زندگي او نبود .
واین بار امید به دنبال نعمت خدادادی خود رفت بله صدای جاودان خود .
امید اولین بار در یک کاباره مشغول به خوندن شد ، این صدای جادویی نظر خیلی از صاحب کاباره ها رو به خود جلب کرد و در مدت کوتاهی اسم امید در شهر پخش میشه و کاباره ها برای داشتن امید با هم دعوا میکردن. ولی در این راه امید از تحصیل خود غافل نشد . و تحصیلات خود رو تا رشته مهندسی معماری ادامه داد.



آلبوم باران
اولین جرقه زندگی امید آشنايي با يكي از تنظيم كننده هاي برجسته تركيه به نام مومن سالار بود ماحصل این همکاری، آلبوم جاودانه ای بود به اسم باران در سال ۱۹۹۳.
این آلبوم انقلابی بود در مارکت ایرانی آن زمان و نوید امیدی را می داد در موسیقی ایرانی که داشت کم کم، کمرنگ می شد.
این آلبوم با استقبال بی نظیری روبرو شد و رکورد فروش را در زمان خود شکست.و براي اولين بار صدای جاودان عشق از رادیو پخش شد . امید با این البوم خیلی زود در دلها واقعا جا پیدا کر د و ره صد ساله را يك شبه طي كرد . با ترانه هاي زيبايي همچو :باران ، خسته ، قسمت ، لبات گل اناره غم ساز ، اولين آلبوم او با موفقيت پخش شد .از كساني كه در آلبوم باران با اميد همكاري كرده اند مي توان به رحمان شكوفه پور ، كيومرث سليم پور ، صادق نوجوكي،سعيد مهناويان ، عطا اله طعميمي ، گيتي بهرامي و شهرام خاوري اشاره كرد.

اولین کنسرت امید در هالییود بود . در یه سالن بزرگ که فقط با وجود چند خواننده . پر میشد . ولی امید به تنهایی سالن رو سولدات کرد . اخه همه امید رو خواننده غایب میدانستند . و چهره ای از امید نداشتند



آلبو هر دو عاشق
دومین البوم امید هر دو عاشق نام داشت . که این البوم هم از طرف شرکت ترانه به بازار عرضه شد . هردو عاشق شامل 8 آهنگ شد به نام هاي : مهتاب ، كاشكي ، ايــران من ، دوستم نداشتي ، عاشق ، خودت ميدوني ، هر دو عاشق ، تركي يكي از زيبا ترين و دلنشين ترين آلبوم هاي اميد رو به وجود آورد .



آلبوم حضرت عشق

سومین البوم حضرت عشق نام داشت . که قرار بود از طرف شرکت ترانه به بازار عرضه بشه . ولی به دلایل مختلفی این امر میسر نشد . و البوم از طرف شرکت کلتکس به بازار عرضه شد . از زیباترین اهنگ های این البوم میتوان به اهنگ . حضرت عشق . تیکه گاه . حرف نگفته اشاره کرد .



آلوم پرسه های عاشقانه

متاسفانه برای البوم چهارم امید مشکل ویزا به وجود اومد . که ایشون مجبور به ترک امریکا شدند . روزهای بسیار سختی در انتظار امید بود . حتی به گفته خود امید میخاست خوانندگی رو کنار بذاره . ولی این موفقیت دوباره رو اول مدیون خداوند بعد همسرش ارزو میدانست .

البوم پرسه های عاشقانه چهارمین البوم امید بود . معروفترین اهنگ این البوم اهنگ یاسمین هستش . که این اهنگ رو امید برای دخترش یاسمین خونده . شعری از خانم ژاکلین . اهنگ سازی محمد مقدم .



آلبوم سربلند:

پنجمین البوم امید سربلند نام داشت این البوم مثل البومهای قبلی امید مورد استقبال خوبی قرار گرفت به گفته خوده اميد اگر بخواهد يكي از آلبومهاي خود رابه عنوان مدرك اعتبار معرفي كند آن آلبوم سربلند خواهد بود.خود من از آهنگ شكستني خيلي خاطره دارم اين آلبوم براي من رويايي بود كه اميد وارم اميد بتونه يه سربلندي ديگه رو برامون بياره.

در این ۴ آلبوم، شاهکارهای جاودانه امید، اسم بزرگانی به چشم می خوره که هریک اعتبار موسیقی ما هستن.
افرادی چون:محمد حيدري ،كاظم عالمي ، صادق نوجوکی، بابک رادمنش، جهانبخش پازوکی،اردلان سرافراز، مسعود امینی و منوچهر چشم آذر و ...
این همه ستاره با یک صدای مخملی و ملکوتی که از هنجره هنرمندی نجیب مثل امید بیرون بیاد، ۴ آلبوم شاهکار را میسازند و آثاری چون: (سربلند و فرمان عشق و حضرت عشق و قلندر و تکیه گاه و ایران من و شكستني ، دلخوشي و...)، نمونه اهنگ های جاودانه ای بودن که امید در این ۴ آلبوم در کارنامه هنری خود ثبت کرده.



آلبوم پیروزی

بعد از آلبوم سربلند، امید عزیز بخاطر مشگلات ویزا، دوباره براي مدتی مجبور میشه شهر فرشتگان را ترک کنه و به اروپا بره.
بنابراین عاشقان صدای امید، ۴ سال مجبور میشن که منتظر شن تا آلبوم شاهکار دیگری با صدای حضرت عشق، امید، روانه بازار بشه.
بله آلبوم بعدی امید در سال ۲۰۰۲ روانه بازار شد به اسم پیروزی.
در این آلبوم امید برای اولین بار، ریتم های جدیدی را در موسیقی پاپ به مارکت ایرانی عرضه کرد.
این آلبوم نیز رکورد فروش زمان خود را شکست و بار دیگر هنر امید بر همگان اثبات شد.
در آلبوم پیروزی نیز نام بزرگانی به چشم می خورد، چون: محمد مقدم، مومن سالار، صادق نوجوکی، بابک رادمنش و مرحوم تورج نگهبان و اهنگ های زیبایی چون: پیروزی، دوستت دارم، گل رویایی، تو محشری و ...



بعد از این آلبوم، امید تصمیم گرفت هنر خود را در اجرای زنده آهنگ هاش در کنسرت ها هم به طرفدارانش، بخصوص آنهایی که در ایران بودن، نشان دهد.
بنابراین تصمیم گرفت آلبومی تهیه کند از یکی از کنسرت های باشکوهش در یونیورسال آمفی تیتر.
در این آلبوم، هنر امید عزیز در اجرای کنسرت هاش و هنر رامین زمانی در صدابرداری حرفه ای یک کنسرت بخوبی نشان داده میشود.



آلبوم انتظار

بعد از آلبوم پیروزی و آلبوم کنسرت زنده، امید عزیز باز هم به خاطر مشگلات ویزایی دوباره مدتی مجبور شد که آمریکا را ترک کند و باز آلبوم بعدیش ۴ سال طول کشید و طرفدارانش ۴ سال مجبور شدن که انتظار بکشن تا آلبوم انتظار در سال ۲۰۰۶ روانه بازار بشه.
باز امید عزیز در این آلبوم دست به نوآوری های زیادی میزنه، به حدی که مورد انتقاد بسیاری از طرفدارانش قرار میگیره، که چرا سبک عوض کرده امید و امید عزیز هم بارها گفته که این آلبوم همان امید قدیم را نشان میدهد، اما با چهره تازه تر.
آلبوم انتظار هم با وجود انتقادهای اولیه اش، خیلی سریع، موقعیت بالایی در مارکت بدست آورد و خیلی سریع، آهنگ هاش نقل محفل هر خانه ای شد و امید عزیز کنسرت های زیادی را به بهانه این آلبوم، در سراسر دنیا برگزار کرد.
از اسامی برجسته ای که در این آلبوم با امید عزیز همکاری داشتن، میشه به: محمد مقدم، ژاکلین و بابک رادمنش اشاره کرد و آهنگ هایی چون: انتظار و عزیزم و بهار و ...



بعد از آلبوم زیبای انتظار، امید عزیز در سال ۲۰۰۸ یک تک آهنگ زیبا تقدیم به سرزمین مادریش کرد، در عید نوروز.
که آهنگی جاودانه بود در وصف وطن با شعر زیبای خانم نیره فروتن و صدابرداری امیر بدخش و رامین زمانی و آهنگی از امید و صدایه جاودان امید.
این آهنگ (سرزمین مادری)، ماه ها در تاپ تن تمام شبکه ها جا داشت و تقریبا هر روز پخش میشد. مثل شبکه پی ام سی.



و بعد از او تک آهنگ من و خود من که کاری از رامین زمانی و تنظیم روما کانیان که خیلی ها می گفتند امید بهتر بود این آهنگ رو اجرا نکند. ولی آهنگ زیبای بود که محتوای آن نا امید نشدن بود.


آلبوم شب ميلاد :

بله مي رسيم به آلبوم واقعا شنيدني و ريباي شب ميلاد كه در عيد نوروز سال 89 انتشار يافت .كه از كساني كه با اميد در اين آلبوم همكاري كرده اند مي توان به مسعود اميني ، محمد حيدري ، كاظم عالمي ، هما مير افشار ، شايان اميري ، و ... نام برده كه ماحصل اين همكاري آلبوم شب ميلاد شد كه اميد عزيز تونسته ياد و خاطره قلندر ، باران ، هر دو عاشق و ... رو زنده كنه.
در کل امید عزیز دارای شخصیت و روح بزرگی است و چندین کنسرت خیریه تا کنون برای کمک به زلزله زدگان بم بگیرین تا بیماران قلبی برگزار کرده.
و همچنین دین خود را در زمان جنگ ایران ادا کرده و جسورانه در آن زمان برای میهن خود جنگیده و حتی درصدی هم آثار جراحت را هنوز بدوش میکشه.
امید همیشه از عشق خوانده، چون براش کانون خانواده همیشه مهم بوده و در ویدئو هاش هم، همیشه مسائل اخلاقی رو رعایت کرده.
به امید موفقیت امید عزیز و به امید این که جوان ها بتو نن این هنرمند خوب کشورمون را همیشه الگوی خود قرار دهن.
درضمن، اسم شاعرانی چون: بیژن سمندر، همایون هوشیار نژاد، مینا جلالی، علیرضا میبدی و اردلان سرفراز و ... نیز به عنوان ترانه سرا در این 9 آلبوم امید عزیز به چشم می خورد.
ضمن اینکه، مسعود امینی را یادمون نره که چندین آهنگ خوب را با امید، مثه آيه هاي باراني ، تكيه گاه ، شكستني ، قلندر ، روزگار ، حيف كه نميشه ، زنده باد زندگي ، نوبري ، به دنیای هنر هدیه داد.:
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 20 خرداد 1390برچسب:,ساعت15:43توسط کیا | |